RSS

Стихотворения от Кристин Димитрова

11 Дек

АПОКРИФИ

МИСИЯТА

– Боже, красива мома – възкликна Авраам –
и как ще ме вземе, като съм
толкова грозен?
Уриил го погледна,
сякаш го виждаше за пръв път.
– Да бе, вярно.
– Вярно, я.
Двамата седнаха на един камък
встрани от пътя и отпиха по глътка.
Архангелът прибра крилете си
на гърба.
– Добре де – каза Авраам –
от мен се очакват велики дела,
а дори нямам елементарни средства.
Уриил вдигна крилатите си рамене.
– Дай да ти пооправя бретона.
Здрачаваше се.
Двамата останаха да чакат
Сара на пътя и им се щеше да знаят
поне малко по-ясно
за какво са изпратени.

КАК ЦАР ДАВИД НАПИСА ПСАЛТИРА

Давид написа 356 псалма,
заля листовете с олово и ги
хвърли в морето.

– Ако това слово е истинно –
рече той – нека изплува от водата.

Един кит го изяде, рибари
го уловиха и извадиха словото.

Давид остана неубеден.

– Във водата е прекалено лесно – каза той
и хвърли псалтира в кратера на вулкан,
та да го види как ще излезе.

Словото падна на гърба на орел
и пак се върна при хората.

– Хм – рече Давид – виждам,
че нещо друго трябва да се измисли.

– Давиде – чу се глас от небето –
не ме разигравай.

ЗА СРЕЩАТА МЕЖДУ ЯКОВ И ЙОСИФ

… и бащата занареждал:
Сине, сине,
очите ми изтекоха
да те намеря,
краката ми се изстъргаха
да стигна до тебе.
А синът си погледнал
часовника и казал:

(тук страницата е откъсната)

ИГРАТА

Играехме на карти с Бог
и той цака попа ми с двойка.
– Ама Господи, според правилата
не може така – размахах аз
ветрилото си от карти.
– Тогава си измисли някакво
обяснение – отвърна той.
И раздаде наново.

Авторът е номиниран за наградата за поезия “Николай Кънчев” през 2012 година за стихосбирката  “Градината на очакванията и отсрещната врата” (2012). Публикуваните тук творби са четени по време на празничната церемония на 6 декември 2012.

 
Вашият коментар

Posted by на 11/12/2012 in Uncategorized

 

Вашият коментар

 
